آتلیه خانگی و عکاسی پرتره

آتلیه

همین حالا یک آتلیه برای خود دست و پا کنید

مراحل فراوانی از تکنیک های مربوط به محیط آتلیه وجود دارد که لازم به یادگیری است. در این جا مراحلی که برای شروع لازم است را به علاوه ی ده نکته ی ” عکاسی پرتره “به شما نشان می دهیم. کار کردن در یک آتلیه به منظور عکاسی پرتره، با وجود شرایط نورپردازی مختلف و وسایل گوناگون مورد نیاز، به نظر ترسناک می آید.

اما نگران نباشید! وسایل مورد نیاز شما بسیار ارزانتر از آنچه تصور می کنید تهیه می شوند و کار با آن ها سخت نیست و حتی لازم نیست برای استفاده از آن ها یک عکاس به شما آموزش بدهد. راه اندازی یک آتلیه خانگی، به ویژه با هدف عکاسی پرتره، به شما این امکان را می دهد که نحوه ی عکاسی تان را کنترل نمایید. همچنین می توانید تصمیم بگیرید از چه ابزارهایی بهره بگیرید و آن ها را در چه مکانی مستقر کنید.

آتلیهشما نیاز به فضای زیادی ندارید. زیبایی عکاسی آتلیه در آزادی عمل آن است. شما می توانید ابزارهای  ارزان تری انتخاب نمایید و با یک صفحه پلی استر بزرگ به عنوان بازتاب کننده ی نور، عکس های کامل و شگف انگیزی بگیرید و یا با هزینه ی کمی بیشتر یک سافت باکس خانگی تهیه کنید. تنها باید به این مساله آگاه باشید که شروع کردن این کار شما را ورشکسته نخواهد کرد.

ابتدا با وسایل ارزانتر، مانند چتر نقره ای و سافت باکس کوچک شروع کنید و به تدریج ابزارتان را کامل کنید. وسایلی که برای گرفتن عکس ایده آل از چهره و تمام قد و گروهی مورد نیاز است آنقدر ها هم دست نایافتنی نیستند. مثلا یک صفحه بزرگ پلی استر بازتابگر عالی ای است و می تواند حجم زیادی از نور را به مدل شما بتاباند.

همیشه حواستان به نورپردازی باشد

عکاسان تازه کار آتلیه همواره نگران این مساله هستند که چگونه میزان مناسبی از نور را از طریق فلاش به مدل بتابانند. روش آزمون و خطا با استفاده از جابجا کردن یک فلاش دستی، کاریست که معمولا انجام می گیرد. اما شما مجبور نیستید لزوما از این روش قدیمی استفاده کنید.

هیستوگرام ( یک نمودار برای نورپردازی ) نرم افزاری است که بر روی LCD دوربین ظاهر می شود و  ابزاری ایده آل برای بررسی و تغییر نور تصویر می باشد. کافیست میزان توزیع رنگها بر روی نمودار بالانس کنید. باز و بسته کردن دریچه ی دیافراگم، روش خوبی برای حل مشکل نوردهی است. همچنین می توانید با کم و زیاد کردن نور فلاشتان، کمبود یا زیادی تابش نور را جبران کنید. به نمونه های زیر دقت کنید:

آتلیهنوردهی بیش از حد

این نوردهی بیش از حد، با انتقال دادن همه ی شاخص ها به سمت راست هیستوگرام به وجود آمده است.

آتلیهکمبود تابش نور

با انباشته شدن همه ی شاخص ها در سمت چپ هیستوگرام، تصویر دچار کمبود تابش شده است.

آتلیهنوردهی مناسب

این تصویر که از نظر تابش نور بی نقص است نشان از صحیح بودن توزیع شاخص ها در هیستوگرام دارد.

آتلیهداراماتیک کردن تصویر

با وجود داشتن آتلیه شما وقت آن را خواهید داشت که با نور و بازتاب نور کیفیت عکستان را بیازمایید. اغلب، به همراه وسایل اولیه عکاسی آتلیه یک چتر بازتابگر نیز وجود دارد. این وسیله بسیار کاربرد دارد و خواهید دید مستقر نمودن آن در دو طرف مدل برای تصحیح نوردهی تصویر  شگفت انگیز عمل می کند.

آتلیهبا قرار دادن این چتر در بالای سمت چپ دوربین، یک حالت تاکیدی به تصویر میدهیم. این کار باعث خواهد شد تا نور مستقیم تنها از یک سمت به مدل بتابد و طرف دیگر تیره تر به نظر بیاید. می توانیم طرف دیگر را با قرار دادن صفحه تیره ی پلیستر در سمت راست مدل، هنوز هم تاریک تر کنیم.پر نور کردن یک سمت از چهره ی مدل، به وسیله ی چتر و تاریک نمودن سمت دیگر به وسیله ی صفحات تیره ی پلیستر، به تصویر تاثیری نمایشی-دراماتیک می بخشد.

تنظیم صحیح دوربین

قاعده مشخصی برای تنظیم نمودن دوربین جهت عکاسی پرتره در آتلیه وجود ندارد، اما تنظیماتی هست که کیفیت عکس را بهتر می کند. برای شروع بهتر است که میزان ISO دوربین را روی پایین ترین حد بگذارید تا اختلالات دیجیتال به حداقل کاهش یاید.سپس تنظیم سطح رنگ سفید تصویر را بر عهده ی فلش بگذارید اما رنگهای دیگر را به صورت دستی به دقت تنظیم کنید.

بهترین روش این است که اکثر تنظیمات را بر روی حالت دستی قرار دهید، زیرا این روش به شما این امکان را می دهد تا هم سرعت شاتر و هم دریچه دیافراگم را به اختیار تغییر بدهید و این کار بهتر از این است که بگذارید سیستم دوربین این کار را برای شما انجام بدهد.سپس  در همین حالت شروع به عکس گرفتن اولیه کنید حتی اگر نمودار هیستوگرام را بر روی صفحه نمایش دوربین روشن گذاشته باشید باز هم می توانید همزمان عکاسی اولیه  را انجام بدهید.یادآوری می کنیم که تنظیم نمودن صحیح دوربین، عاملی اساسی برای یک عکاسی بی نقص می باشد.

حالت استقرار سافت باکس

اگر به کیفیت عکستان حساس هستید، محلی که سافت باکس را قرار می دهید تاثیر فراوانی بر عکاسی پرتره تان خواهد داشت.برای مثال در زیر نشان می دهیم که چگونه یک عکس پرتره بسته به محل استقرار پروژکتور، کیفیت متفاوتی خواهد داشت:

آتلیهحالت یک سافت باکس در بالای سوژه

این حالت، به عکس حالتی طبیعی و باشکوه می دهد. این حالت برای عکاسان مد مناسب می باشد.

آتلیهحالت دو سافت باکس، یکی در بالا و یکی در پایین سوژه

این حالت به عکس حالتی پیچیده می دهد و عکس شما را حرفه ای جلوه خواهد داد.

آتلیهحالت یک سافت باکس در پایین سوژ

اینگونه نورپردازی به مدل حالتی خشن می دهد و کمترین حد از مبالغه آمیز بودن را به تصویر می دهد، اما می تواند به مدل شما تاثیری نمایشی-دراماتیک ببخشد.

لوازم ضروری برای استودیوی خانگی

یکی از کاربردی ترین ابزارها برای آتلیه عکس پرتره، “کنترل گر بی سیم فلاش” است که به شما امکان کنترل از دور فلاش را می دهد. به آسانی فلاش را به گیرنده مجهز می کنید، ریموت را به قسمت بالایی دوربینتان متصل می کنید و حالا شما قادر خواهید بود بدون نگرانی از کابل های اضافه و تکان دادن سر فلاش عکس بگیرید.

با این وسیله پروسه ی عکاسی به نحو شگفت انگیزی ساده تر خواهد بود. یک سافت باکس بزرگ نیز از وسایلی است که برای عکاسی پرتره پیشنهاد می شود. از این قطعه متحرک به منظور خلق جلوه های نوری شگفت انگیز و مختلفی استفاده می شود. اما باید به خاطر داشته باشید که آن را تنها در قسمت بالایی سوژه ثابت نگذارید و فقط با یک پوزیشن از آن بهره نگیرید؛ چند فریم بیندازید و سپس جای آن را به چپ و راست و بالا و پایین تغییر بدهید.

حتی می توانید فلاش را به طور کامل به یک سمت مدلتان منتقل کنید و سایه های چشم گیری بر روی صورت و بدن مدل خلق کنید. در عکاسی پرتره ی استودیویی،  برخی از ابزارها ضروری نیستند، اما داشتن یک یا دو سافت باکس ضروری است.

آتلیه 12طریقه هماهنگ سازی فلش

اگر می خواهید بهترین عکس پرتره اتان را بیندازید حتما نیاز دارید که طریقه تنظیم فلاش دوربینتان را بدانید. علی رغم اینکه ما این نکته را در آخر بیان می کنیم اما کاملا مهم است و باید آن را رعایت نمایید. اگر شما سرعت شاتر دوربین را بیشتر از ماکسیمم سرعت هماهنگی فلاش دوربین تنظیم کنید، یک خط تیره ی پهن بر روی تصویر خواهد افتاد.

این خط تیره، پوشش شاتر است که در هنگام بسته شدن ثبت شده. بدیهی است که شما تمایلی به این اتفاق ندارید، بنابراین  سرعت شاتر را مطابق با سرعت هماهنگی فلاش دوربین تنظیم کنید. سرعت اکثرDSLR های جدید، حدود 1/200 ثانیه و برخی نیز 1/500 ثانیه است.

آتلیهاین عکس با سرعت شاتر 1/125 ثانیه گرفته شده که به خوبی با سرعت همراهی فلاش مطابق بوده است.

مطالب پیشنهادی :

آتلیه کودک لیماژ ورودی نداشته و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 400,000 تومان میباشد.حداقل خرید عکاسی کودک مبلغ 1,200,000 تومان و حداقل خرید عکاسی بارداری و نوزاد مبلغ 2,000,000 تومان است.

حداقل خرید جهت عکاسی در فضای باز 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000 تومان میباشد.ورودی باغ ها با توجه به فضاسازی و امکانات آنها بین 400,000 تا 3,000,000 میلیون تومان است که  جداگانه به باغ دار پرداخت میشود

حداقل خرید جهت عکاسی در منزل 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز عکاسی در منزل 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000  تومان میباشد.هزینه آفیش  با توجه به فاصله منزل بین 500 تا 900 هزار تومان است

هزینه فیلم برداری و ساخت یک کلیپ 3 تا 5 دقیقه ای بدون عکاسی در فضای باز و منزل برابر 8,000,000 تومان است و 200,000  تومان هزینه آفیش منزل و باغ میباشد.

لطفا قبل از رزرو تایم عکاسی و قبل از حضور در آتلیه کودک لیماژ حتما راهنمای عکاسی در آتلیه را به صورت کامل مطالعه نمایید. راهنمای کامل عکاسی

عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل که از ترندهای روز عکاسی دنیاست، مدلی از عکاسی ست که دکور محور نبوده و بیشتر بر عناصر زندگی روزمره تکیه دارد، مانند مبلمان، فضای خانه یا عمارت و باغ و از این قبیل. امروزه با توجه به اینکه اغلب منازل شخصی در تهران کوچک بوده و فضای کافی برای این سبک عکسها را ندارد، باغ عمارتی بسیار شیک و جذاب برای شما در نظر گرفتیم که دارای لوکیشنهای متعدد با سبکهای مدرن، آرنوو، بوهو، آرابسک و ... است.

گالری ژورنال

ژورنال روند رشد

تهیه ژورنال یا آلبوم دیجیتال از گزینه هایی ست که هم بین خانواده ها بسیار محبوب است و ما همیشه به خانواده های گرامی پیشنهاد می کنیم به دو دلیل: یکی دوام و ماندگاری آن نسبت به عکسهای چاپی و دوم به دلیل شیک و شکیل تر بودن آن.

تخفیف 400 هزار تومانی

آیا میدانید با عضویت در باشگاه مشتریان آتلیه لیماژ پس از هر بار مراجعه و عکاسی امتیاز دریافت کرده و از تخفیف ویژه و بن عکاسی سالروز تولد برخوردار خواهید شد

مرا عضو کن

مراحل عضویت در باشگاه بسیار ساده است کافی است مراحل عضویت در آموزش را طی کنید و در پایان بن تخفیف ویژه یکماهه دریافت کنید و سپس تایم خود را رزرو کنید
کلیک کنید
آتلیه بارداری

لباس بارداری

برای راحتی و آسایش خانم های باردار، 20 دست پیراهن رایگان، 5 عدد بادی و شومیز و بلوز برای پوشیدن با شلوار جین در عکسهای اسپرت ، که از جذاب ترین مدلهای عکسهای بارداری هستند، در آتلیه موجود است. علاوه بر این، تعدادی لباس لوکس و توری و پفکی که استفاده از آنها هزینه جداگانه دارد نیز برای شما بصورت سفارشی و اوت کوتور طراحی و دوخته شده تا زیبایی این دوران خاص را دوچندان کند.

فستیوال لیماژ

همین الان تایم عکاسی رو تو آتلیه لیماژ رزرو کن و کوچولو رو تو مسابقه بهترین عکس لیماژ شرکت بده و جایزه نقدی دریافت کن.یا اگه دوست داری میتونی به بقیه رای بدی

لیماژ در صفحات اجتماعی :

Limage atelier

صفحه اصلی آتلیـه
اینستا اصلی

Limage newborn

صفحه عکاسی نوزاد
اینستا نوزاد

Limage outdoor

صفحه فضای باز لیماژ
اینستا باغ

Limage Wedding

صفحه عروس لیماژ
اینستا عروس

Limage aparat

کلیپ در آپارات لیماژ
آپارات کلیپ

Limage Telegram

گروه تلگرام لیماژ
گروه تلگرام