آتلیه کودک و بارداری لیماژ

وظایف پدر پس از به دنیا آمدن فرزند

وظایف پدر

وظایف پدر

وظایف پدر برای مردهایی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند و تاکنون تجربه ی پدر بودن را نداشته اند اغلب دشوار است. این مساله برای مادرها، خصوصا اگر نگهداری و شیر دادن به نوزاد برعهده ی خودشان باشد، آسان تر و سریع تر پیش خواهد رفت و وظایف آن ها روشن تر و تعریف شده تر می باشد.

در این جا ما برخی از نکات کلی را برای روشن سازی وظایف پدر یادآور می شویم که البته به دلیل متفاوت بودن شرایط هر خانواده، بهتر است ابتدا این راه حل های کلی را آموخته و سپس آن بخش هایی که خاص شرایط خانواده شما است را به کار ببرید.

وظایف پدر

حمایت و پشتیبانی از مادر

جدا از وضعیت روحی همسر شما و همینطور وضعیت شغلی خودتان، همسر شما نیاز مبرم به  حمایت و پشتیبانی شما دارد و این حمایت نه فقط محدود به کمک کردن بلکه به پشتیبانی عاطفی نیز مربوط می باشد.

برای زن ها تغییراتی هورمونی پس از زایمان می تواند طاقت فرسا باشد و زنانی که از پشتیبانی عاطفی بی بهره اند بیشتر در معرض فشارهای روانی پس اززایمان قرار دارند. این وظیفه ی شماست تا به عنوان پدر نوزاد به مادر اطمینان بدهید که کارش را به خوبی انجام داده و شما آماده اید تا به هر شکل که لازم است به مراقبت از او و فرزندتان بپردازید.

او را نوازش کنید، برای او حمام را آماده نمایید، او را ماساژ بدهید، غذای مورد علاقه اش را تدارک ببینید و مواقعی که مشغول شیردادن می شود با نوشیدنی های مختلف او را تقویت نمایید. هر کاری که زندگی را برای او آسان تر می کند را انجام بدهید. انجام این کارها توسط شما رابطه اتان را گرم و قوی نگه خواهد داشت.

برقرار کردن ارتباط کلامی

یک مساله ی بسیار مهم این است که شما یک مکالمه و ارتباط کلامی مداوم درباره ی اینکه والدین بودن چه حسی دارد با همسرتان داشته باشید. به ویژه اگر همسر شما زنی حساس و بخاطر زایمان اول خود دچار بحران عاطفی شده باشد و نیاز به عشق و حمایت داشته باشد، گفت و گو و مصاحبت شما می تواند بسیار کمک کننده باشد. بهتر است به همان اندازه که کودک را ناز و نوازش می کنید به او نیز توجه نمایید و از هر فرصتی برای صحبت با او استفاده کنید و نظرش را درباره ی زندگی جدید جویا شوید.

آماده و در دسترس بودن

در صورتی که مشکلاتی پیش بیاید یا به هردلیلی نگرانی هایی برای شما و همسرتان اتفاق بیفتد به طور معمول این شما هستید که باید آمادگی لازم را برای مدیریت کردن وضعیت داشته باشید و اوضاع را ارام نمایید. یک فهرست از شماره تلفن های موردنیاز تهیه کنید تا بتوانید به هرکسی که می شود از او کمک و راهنمایی گرفت تماس بگیرید. این افراد می تواند شامل دکتر، پرستار و همینطور والدین خودتان و همسرتان باشد و و دوستان نزدیکی که تجربه ی بچه داشتن را دارند. همینطور بهتر است وسایل مورد نیاز مادر و نوزاد را آماده و در دسترس نگه بدارید تا در موارد اضطراری کم و کسری نداشته باشید.

سر و کار داشتن با بازدیدکنندگان

وقتی که اولین نوزادتان را به خانه می‌آورید، احتمالا بیشتر از هروقت دیگری مهمان و بازدیدکننده خواهید داشت. این حالت علاوه بر خوشحال کننده بودن، می‌تواند معذب‌ کننده  و باعث ناراحتی گردد. به هرحال شما باید قادر باشید تا در صورتی که همسرتان خسته و کسل باشد، عذر برخی از بازدیدکننده ها را بخواهید و اطراف او را خلوت نگه دارید.

و همینطور هم راه‌حلی برای تلفن‌های پی‌در‌پی ای که آزاردهنده هستند، پیدا کنید. گوشی‌های تلفن را درحالت منشی تلفن یا سایلنت قرار بدهید. البته قبل از همه به والدین و اقوام نزدیکتان یادآوری نمایید که نوزاد و مادر نوزاد به آرامش و خلوت نیاز دارند.

همکاری کردن در اداره‌ کودک

یک پدر برای مراقبت و تر و خشک کردن نوزاد، باید چیزهای زیادی را تمرین کند: عوض کردن پوشک، روش صحیح حمام کردن نوزاد، آرام کردن گریه او، بغل کردن و..‌. چرا که برای مراقبت از کودک، هم همسرتان به کمک شما نیاز پیدا می‌کند و هم شما به او. البته بعضی از مردها در این کار به مشکل برمی‌خورند، چرا که بعضی از تازه‌ مادرها نسبت به کمک همسرشان در این کار حساس هستند.

آن‌ها گمان می‌کنند اگر کسی غیر از خودشان کارهای روزانه‌ی کودکشان را انجام بدهد، در وظیفه ی مادریشان کوتاهی کرده‌اند. در این حالت شما باید با ملاطفت به او یادآور شوید که این بخشی از وظیفه‌ی پدر نیز هست که مراقبت از کودک را به عهده بگیرد. و او را قانع نمایید که لزوما نیاز نیست همه‌ کارها را به تنهایی انجام دهد و شما آنجا هستید تا به او کمک نمایید.در انجام کارهای نوزاد اگر در ابتدا ضعیف بودید، نگران نباشید! با تمرین کردن یاد می‌گیرید.

همکاری در شیردادن به نوزاد

توجه داشته‌باشید که شیردادن کار زمان‌بری است، و ممکن است این عمل حتی ساعت‌ها طول بکشد. این بدین معنیست که مادر مجبور است در زمان زیادی را ثابت و کم‌تحرک یک جا بماند. پس وظیفه‌ی شماست که به کارهای او رسیدگی نمایید: خوراکی و نوشیدنی بیاورید، تلوزیون را برایش روشن کنید و مجله یا وسیله‌ی موردنیازش را به او برسانید. نیز گاهی اوقات می‌توانید خودتان با بطری به کودک شیر بدهید تا مادر کمی استراحت کند.

تفکیک و مدیریت کارها

فعالیت‌ها و مشغله‌های کاریتان را حدالامکان در محل کارتان رها کنید و به خانه نیاورید. سعی کنید بعد از ظهرها را صرف خانواده کنید. اگر کار پرمشغله‌ای دارید، یک فهرست از کارهای مربوط به شغلتان و در کنار آن فهرست دیگری از کارهای خانواده تهیه کنید تا در وقت صرفه‌جویی کرده و به هر دو کار برسید. ساعت‌هایی که در خانه هستید مطمئن شوید که حواستان جمع کودک است و یک زمان معین را صرف گذراندن با او اختصاص داده‌اید. همچنین زمان مشخصی از روز را صرف بازی کردن، بغل گرفتن و قصه گفتن با کودک نمایید.

آرام کردن نوزاد

از دیگر وظایف پدر بند آوردن گریه ی نوزاد، از آنچه به نظر می‌رسد پیچیده‌تر است. گاهی انگار هرکاری شما انجام بدهید گریه نوزادتان بند نمی‌آید. اما خوشبختانه حربه‌های مختلفی را می‌توانید امتحان نمایید. اولین چیزی که باید به خاطر داشته‌باشید این است که گریه کودک همیشه دلیلی دارد؛ بنابراین به او غذا بدهید، پوشکش را چک کنید، باد گلویش را بگیرید، به آرامی تکانش بدهید تا خوابش ببرد و به دنبال عامل پنهانی درد یا ناراحتی او بگردید.

اگر همه چیز روبراه بود و کودک هنوز هم گریه می‌کرد، آنوقت مجبورید از قوه‌ی تخیل خودتان بهره بگیرید. تکنیک های دیگری نیز هستند که ممکن است نتیجه بدهد: تکان دادن و تاب دادن کودک، رقصیدن با کودک، آواز خواندن، شکلک درآوردن، صداهای عجیب درآوردن و بالا انداختن کودک. چند بار که این روش‌ها را امتحان کنید متوجه می‌شوید کدام راه‌ها بهتر جواب می‌دهند و بار دیگر از آن‌ها بهره می‌گیرید؛ بستگی به اخلاق و علاقه‌ی نوزادتان دارد. البته گاهی اگر مطمئن هستید که مشکل فیزیکی ای وجود ندارد بهنرین کار این است که بگذارید کودک خودش به آرامی گریه‌اش را تمام کند.

در آغوش گرفتن

برقراری ارتباط با نوزاد برای شما بسیار مهم و حیاتیست و آسان ترین راه برای این کار، در آغوش گرفتن است. از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید. این کار برای آرامش و شاد بودن هردوی شما مناسب است.

مراقبت از خود

اکنون اگر تمام وظایف پدر ی را به خوبی انجام می‌دهید و مراقبت از بچه و همسر شما را مشغول کرده است، این خطر وجود دارد که از رسیدگی به خودتان غافل شوید. اینکه شما مضطرب، افسرده و خسته باشید نه برای کودک و نه مادر مناسب نیست. راهی برای رفع استرستان پیدا کنید. با دوستان نزدیکتان صحبت کنید و با مراوده با آن‌ها کسالتتان را برطرف نمایید، بدون آنکه از خانواده‌اتان غافل شوید و حد الامکان زمانی را برای نظافت و خواب خودتان اختصاص بدهید

مطالب پیشنهادی :

نقاشی کودکان

تشویق کودکان به نظم

تشویق کودکان به نظم و تمیز نگه داشتن اتاقشان همیشه روزهای تعطیل با مسئله مشاجره آمیز نظافت آغاز می شود. اینکه به بچه ها بگوییم: “بسیار خب! حالا وقت تمیز

عکاسی از کودک

عکاسی از کودک در فضای باز

هنگام تصویربرداری در خارج از منزل لازم است تمام شیوه های عکاسی در فضای بسته  و حتی نکاتی بیشتر را رعایت نمود. نکاتی از جمله دمای هوا، باد، حشرات، محل

نوروز 1403

آتلیه کودک لیماژ ورودی نداشته و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 400,000 تومان میباشد.حداقل خرید عکاسی کودک مبلغ 1,200,000 تومان و حداقل خرید عکاسی بارداری و نوزاد مبلغ 2,000,000 تومان است.

حداقل خرید جهت عکاسی در فضای باز 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000 تومان میباشد.ورودی باغ ها با توجه به فضاسازی و امکانات آنها بین 400,000 تا 3,000,000 میلیون تومان است که  جداگانه به باغ دار پرداخت میشود

حداقل خرید جهت عکاسی در منزل 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز عکاسی در منزل 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000  تومان میباشد.هزینه آفیش  با توجه به فاصله منزل بین 500 تا 900 هزار تومان است

هزینه فیلم برداری و ساخت یک کلیپ 3 تا 5 دقیقه ای بدون عکاسی در فضای باز و منزل برابر 8,000,000 تومان است و 200,000  تومان هزینه آفیش منزل و باغ میباشد.

لطفا قبل از رزرو تایم عکاسی و قبل از حضور در آتلیه کودک لیماژ حتما راهنمای عکاسی در آتلیه را به صورت کامل مطالعه نمایید. راهنمای کامل عکاسی

گالری عکاسی لایف استایل 0100909 (6)

عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل که از ترندهای روز عکاسی دنیاست، مدلی از عکاسی ست که دکور محور نبوده و بیشتر بر عناصر زندگی روزمره تکیه دارد، مانند مبلمان، فضای خانه یا عمارت و باغ و از این قبیل. امروزه با توجه به اینکه اغلب منازل شخصی در تهران کوچک بوده و فضای کافی برای این سبک عکسها را ندارد، باغ عمارتی بسیار شیک و جذاب برای شما در نظر گرفتیم که دارای لوکیشنهای متعدد با سبکهای مدرن، آرنوو، بوهو، آرابسک و ... است.

گالری ژورنال

ژورنال روند رشد

تهیه ژورنال یا آلبوم دیجیتال از گزینه هایی ست که هم بین خانواده ها بسیار محبوب است و ما همیشه به خانواده های گرامی پیشنهاد می کنیم به دو دلیل: یکی دوام و ماندگاری آن نسبت به عکسهای چاپی و دوم به دلیل شیک و شکیل تر بودن آن.

تخفیف 400 هزار تومانی

آیا میدانید با عضویت در باشگاه مشتریان آتلیه لیماژ پس از هر بار مراجعه و عکاسی امتیاز دریافت کرده و از تخفیف ویژه و بن عکاسی سالروز تولد برخوردار خواهید شد

مرا عضو کن

مراحل عضویت در باشگاه بسیار ساده است کافی است مراحل عضویت در آموزش را طی کنید و در پایان بن تخفیف ویژه یکماهه دریافت کنید و سپس تایم خود را رزرو کنید
کلیک کنید
آتلیه بارداری

لباس بارداری

برای راحتی و آسایش خانم های باردار، 20 دست پیراهن رایگان، 5 عدد بادی و شومیز و بلوز برای پوشیدن با شلوار جین در عکسهای اسپرت ، که از جذاب ترین مدلهای عکسهای بارداری هستند، در آتلیه موجود است. علاوه بر این، تعدادی لباس لوکس و توری و پفکی که استفاده از آنها هزینه جداگانه دارد نیز برای شما بصورت سفارشی و اوت کوتور طراحی و دوخته شده تا زیبایی این دوران خاص را دوچندان کند.

فستیوال لیماژ

همین الان تایم عکاسی رو تو آتلیه لیماژ رزرو کن و کوچولو رو تو مسابقه بهترین عکس لیماژ شرکت بده و جایزه نقدی دریافت کن.یا اگه دوست داری میتونی به بقیه رای بدی

دکورهای جدید ورق بزنید :

لیماژ در صفحات اجتماعی :

Limage atelier

صفحه اصلی آتلیـه
اینستا اصلی

Limage newborn

صفحه عکاسی نوزاد
اینستا نوزاد

Limage outdoor

صفحه فضای باز لیماژ
اینستا باغ

Limage Wedding

صفحه عروس لیماژ
اینستا عروس

Limage aparat

کلیپ در آپارات لیماژ
آپارات کلیپ

Limage Telegram

گروه تلگرام لیماژ
گروه تلگرام