آتلیه کودک و بارداری لیماژ

چطور نوزاد خود را حمام کنیم راهنمایی استحمام نوزاد

چطور نوزاد خود را حمام کنیم

چطور نوزاد خود را حمام کنیم؟ مادران زیادی هستند که تجربه‌ای از فرایند شستشوی فرزند خود در ابتدای تولد ندارد. انجام این کار اصلا پیچیده نیست. تنها باید وسایل مورد نیاز را آماده کرده و برخی نکات را رعایت کنید. ۲ روش برای حمام‌کردن نوزاد وجود دارد. این روش‌ها به‌همراه وسایل لازم و نکاتی که قبل، بعد و هنگام شستشو باید رعایت شود در این متن جمع‌آوری شده است. آنچه برای انجام اصولی و مرحله‌به‌مرحله این امر مورد نیاز است را در اینجا اختیارتان قرار داده‌ایم.

وسایل مورد نیاز برای حمام‌کردن نوزاد

پوست و سیستم ایمنی بدن نوزادان بسیار حساس و ضعیف است. به همین دلیل، باید وسایل و شرایط خاصی را برای حمام‌کردن آن‌ها در نظر گرفت. اولین مرحله برای پاسخ به پرسش چطور نوزاد خود را حمام کنیم، این است که وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. اصلی‌ترین تجهیزات عبارت‌اند از:

  • حوله
  • لباس تمیز
  • اسفنج کوچک
  • پوشک تمیز
  • کرم مرطوب‌کننده مخصوص نوزاد

تهیه یک لگن نسبتا بزرگ نیز می‌تواند به شما در انجام راحت‌تر این فرایند کمک کند. یک اتاق را به‌اندازه کافی گرم نگه دارید. پس‌از اتمام فرایند شستشوی نوزاد، اجازه دهید چند ساعتی نوزادتان در این اتاق قرار بگیرد. دمای محیط را براساس فصل‌های سال و دمای سایر بخش‌های خانه تنظیم کنید.

روش عادی حمام‌کردن نوزاد

پس‌از آماده‌سازی وسایل مورد نیاز حالا چطور نوزاد خود را حمام کنیم؟ انجام مراحل شستشوی نوزاد بسیار ساده است. با حفظ آرامش و کمک‌گرفتن از یک نفر دیگر، به آسانی می‌توانید این مراحل را انجام دهید. از فردی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه کافی دارد و می‌تواند علاوه‌بر کمک، به شما آموزش نیز بدهد.

  • لگن را به ارتفاع 8 تا 10 سانتی‌متر با آب ولرم پر کنید. اگر به دماسنج دسترسی دارید، دمای آب را روی 37درجه تنظیم کنید.
  • با چند دقیقه باز‌گذاشتن آب‌گرم، اجازه دهید حمام گرم شود.
  • کودک را به‌حالتی در دامان خود بگیرید که نلغزد.
  • برای شستشوی صورت نوزاد از پنبه استفاده کنید. ابتدا اطراف چشم‌ها، سپس بقیه قسمت‌ها را شستشو دهید.
  • بدن نوزاد را به‌وسیله اسفنج یا پنبه مرطوب و تمیز کنید.
  • با استفاده از کاسه یا یک لگن کوچک روی بدن نوزاد آب بریزید.
  • بازو، سر و شانه‌های نوزاد را با دست به‌گونه‌ای بگیرید که نلغزد. کودک را درون لگن پر از آب نگه دارید و او را بشویید. برای انجام این مرحله می‌توانید از اسفنج استفاده کنید.
  • نوزاد را از حمام خارج کنید و به‌وسیله حوله، بدن او را کاملا خشک کنید.

به همین سادگی مراحل شستشوی کودک در حمام به پایان رسید. پس‌از این‌که بدن نوزاد به‌طور کامل خشک شد، می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده پوست مخصوص کودک استفاده کنید. استفاده از این محصول بیشتر برای کودکانی است که دارای پوست خشک یا حساس هستند. چطور کودک خود را حمام کنیم بدون این‌که به حمام برویم؟ اگر انجام مراحل ذکر شده برای شما دشوار است، روش دیگری برای شستشوی دلبندتان معرفی می‌کنیم.

چطور نوزاد خود را حمام کنیم

شستن نوزاد بدون حمام‌کردن

برخی اوقات ممکن است بنابر دلایلی، حوصله شستشوی کامل بدن نوزادتان را نداشته باشید. تا زمان فرارسیدن زمان حمام‌کردن بعدی، چطور بدن نوزاد خود را تمیز کنیم؟ می‌توانید با استفاده از یک‌پارچه نم‌دار بدن دلبندتان را تمیز کنید. برای انجام این کار باید مراحل را به‌آرامی و با رعایت نکات لازم انجام دهید.

  • کاسه بزرگ حاوی آب‌گرم، حوله، پوشک و لباس تمیز و مقداری پنبه تهیه کنید. اگر به پنبه دسترسی ندارید، می‌توانید از یک اسفنج مناسب برای شستشوی بدن نوزاد استفاده کنید.
  • یک لباس نازک تن نوزاد کنید. او را روی یک پوشک تمیز قرار دهید و در حوله بپیچید.
  • یک‌تکه پنبه را مرطوب کنید. از قسمت کنار بینی شروع به تمیزکردن چشم کنید. برای تمیزکردن چشم دیگر، پنبه قبلی را دور بیندازید و از تکه جدیدی استفاده کنید.
  • با استفاده از تکه پنبه جدید لاله گوش را تمیز کنید. درون گوش کودک نیازی به تمیزکردن توسط پنبه، گوش‌پاکن یا هر چیز خارجی دیگری ندارد.
  • تمیزکردن صورت گردن و بدن نوزاد از حساسیت کمتری برخوردار است. برای هر قسمت، پنبه جدیدی بردارید و شروع به تمیزکردن کنید.
  • شستشوی پایین‌تنه را با دقت بیشتری انجام دهید. بهتر است از چندتکه پنبه استفاده کنید.
  • تمیزکردن لا‌به‌لای چین‌های بدن نوزاد را فراموش نکنید.

در آخرین مرحله، با استفاده از یک حوله تمیز بدن کودک را به‌آرامی و به‌طور کامل خشک کنید. پوشک جدیدی به نوزاد ببندید و لباس‌های تمیز را تن او کنید. با استفاده از این روش، ترسی برای لغزیدن نوزاد هنگام شستشوی کامل نخواهید داشت. از این روش در فاصله میان 2 حمام‌کردن یا پیش‌از فرارسیدن زمان حمام‌کردن می‌توانید استفاده کنید.

بهترین زمان برای حمام‌کردن نوزاد

در چه زمانی و چطور نوزاد خود را حمام کنیم؟ هریک از روش‌های حمام‌کردن برای زمانی خاص مناسب است. با توجه به فصل‌های سال، بازه‌های زمانی میان 2 شستشو تغییر می‌کند. برخی مواقع برای انجام این کار مناسب‌تر است و در برخی مواقع از انجام آن باید خودداری کنید.

  • زمانی را انتخاب کنید که وقت کافی برای حمام‌کردن نوزاد داشته باشید. به‌عبارتی، نباید کودک را با عجله بشویید.
  • نوزاد باید به‌اندازه کافی استراحت کرده باشد.
  • هنگام گرسنگی یا کسلی نوزاد از حمام‌کردن او پرهیز کنید.
  • بلافاصله پس‌از شیردهی نوزاد را به حمام نبرید. اجازه دهید شیر او هضم شود.
  • برای شستشوی نوزاد چیزی به آب اضافه نکنید.

برای این‌که پاسخ کاملی به پرسش در چه زمانی و چطور نوزاد خود را حمام کنیم، بدهیم بهتر است هنگامی‌که خودتان قصد حمام دارید، نوزادتان را نیز بشویید. زمانی این کار را انجام دهید که فردی غیر از او و شما نیز در منزل باشد تا بتواند از او مراقبت کند تا شما نیز شستشوی بدن خود را کامل انجام دهید.

نکات مهم استحمام نوزاد

هنگام استفاده از 2 روش ، رعایت برخی نکات نیز کمک زیادی به شما می‌کند. این نکات باعث مراقبت از کودک شما و عدم آسیب‌دیدگی او هنگام حمام‌کردن می‌شود. مهم‌ترین نکاتی که هنگام انجام این کار باید رعایت کنید، عبارت‌اند از:

  • هرگز از صابون برای کودکان کمتر از یک ماه استفاده نکنید. تا یک ماه پس‌از تولد نوزاد، بدن او با آب خالی کاملا تمیز می‌شود. پس‌از یک‌ماهگی نیز می‌توانید از شوینده‌های مخصوص پوست و موی نوزاد و کودک استفاده کنید.
  • دقت کنید که شوینده‌های مورداستفاده فاقد مواد الکی، رنگ مصنوعی و عطر باشند.
  • نوزادان مانند افراد بزرگسال نیازی به هر روز حمام‌کردن ندارند. شستشوی نوزاد به‌اندازه 2 یا 3 مرتبه در هفته کافی است.
  • هنگام آماده‌سازی حمام برای شستشوی کودک، دما و بخار حمام به‌اندازه‌ای باشد که کودک دچار سختی در نفس‌کشیدن نشود.
  • پیش‌از حمام نوزاد را ماساژ دهید. می‌توانید از روغن ماساژ یا لوسیون برای این کار استفاده کنید.
  • هنگام شستشوی نوزاد با او صحبت کنید. در این صورت، نوزاد شما احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.
  • برای مدت‌زمان طولانی نوزادتان را در حمام قرار ندهید.
  • نوزادتان را روی زمین نگذارید. در طول حمام او را در دامان خود بگذارید.
  • نوزاد را برای لحظه‌ای تنها در حمام نگذارید. اگر مجبور هستید حمام را ترک کنید، نوزاد را در حوله‌ای گرم بپیچید و همراه خود ببرید.

این نکات برای پاسخ به پرسش پیچیده‌تری است که چطور نوزاد خود را حمام کنیم که دچار هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی نشود؟ اکنون علاوه‌بر فرزند خود، اگر کسی از شما بپرسد چطور نوزاد خود را حمام کنیم، به‌سادگی می‌توانید به او کمک کنید. پس‌از این که فرزند شما به 2 ماهگی برسد، فرایند شستشو نیز برای شما آسان‌تر خواهد شد.

جمع‌بندی

داشتن نوزاد شرایط دشواری است که شیرینی‌های زیادی به‌همراه دارد. اطلاعاتی که در مورد چطور نوزاد خود را حمام کنیم گفته شد، به شما در طی این دوران کمک خواهد کرد.اگر نوزاد شما دارای شرایط ویژه است حتما قبل از حمام با پزشک مشورت کنید.

مطالب پیشنهادی :

آتلیه کودک لیماژ ورودی نداشته و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 450,000 تومان میباشد.حداقل خرید عکاسی کودک مبلغ 1,200,000 تومان و حداقل خرید عکاسی بارداری و نوزاد مبلغ 2,000,000 تومان است.

حداقل خرید جهت عکاسی در فضای باز و منزل 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 550,000 تومان میباشد.ورودی باغ ها با توجه به فضاسازی و امکانات آنها بین 450,000 تا 3,000,000 میلیون تومان است که  جداگانه به باغ دار پرداخت میشود.هزینه آفیش منزل و سالن جشن با توجه به فاصله بین 500 تا 900 هزار تومان است.

هزینه فیلم برداری و ساخت یک کلیپ 3 تا 5 دقیقه ای بدون عکاسی در فضای باز و منزل برابر 8,000,000 تومان است و 200,000  تومان هزینه آفیش منزل و باغ میباشد.هزینه کلیپ اقتصادی با موبایل و گیمبال در آتلیه یک میلیون تومان و خارج از آتلیه 3 میلیون تومان میباشد

لطفا قبل از رزرو تایم عکاسی و قبل از حضور در آتلیه کودک لیماژ حتما راهنمای عکاسی در آتلیه را به صورت کامل مطالعه نمایید. راهنمای کامل عکاسی

عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل که از ترندهای روز عکاسی دنیاست، مدلی از عکاسی ست که دکور محور نبوده و بیشتر بر عناصر زندگی روزمره تکیه دارد، مانند مبلمان، فضای خانه یا عمارت و باغ و از این قبیل. امروزه با توجه به اینکه اغلب منازل شخصی در تهران کوچک بوده و فضای کافی برای این سبک عکسها را ندارد، باغ عمارتی بسیار شیک و جذاب برای شما در نظر گرفتیم که دارای لوکیشنهای متعدد با سبکهای مدرن، آرنوو، بوهو، آرابسک و ... است.

گالری ژورنال

ژورنال روند رشد

تهیه ژورنال یا آلبوم دیجیتال از گزینه هایی ست که هم بین خانواده ها بسیار محبوب است و ما همیشه به خانواده های گرامی پیشنهاد می کنیم به دو دلیل: یکی دوام و ماندگاری آن نسبت به عکسهای چاپی و دوم به دلیل شیک و شکیل تر بودن آن.

تخفیف 400 هزار تومانی

آیا میدانید با عضویت در باشگاه مشتریان آتلیه لیماژ پس از هر بار مراجعه و عکاسی امتیاز دریافت کرده و از تخفیف ویژه و بن عکاسی سالروز تولد برخوردار خواهید شد

مرا عضو کن

مراحل عضویت در باشگاه بسیار ساده است کافی است مراحل عضویت در آموزش را طی کنید و در پایان بن تخفیف ویژه یکماهه دریافت کنید و سپس تایم خود را رزرو کنید
کلیک کنید
آتلیه بارداری

لباس بارداری

برای راحتی و آسایش خانم های باردار، 20 دست پیراهن رایگان، 5 عدد بادی و شومیز و بلوز برای پوشیدن با شلوار جین در عکسهای اسپرت ، که از جذاب ترین مدلهای عکسهای بارداری هستند، در آتلیه موجود است. علاوه بر این، تعدادی لباس لوکس و توری و پفکی که استفاده از آنها هزینه جداگانه دارد نیز برای شما بصورت سفارشی و اوت کوتور طراحی و دوخته شده تا زیبایی این دوران خاص را دوچندان کند.

فستیوال لیماژ

همین الان تایم عکاسی رو تو آتلیه لیماژ رزرو کن و کوچولو رو تو مسابقه بهترین عکس لیماژ شرکت بده و جایزه نقدی دریافت کن.یا اگه دوست داری میتونی به بقیه رای بدی

دکور های جدید

گالری آتلیه کودک

دکور توریست

گالری آتلیه کودک

دکور سیرک

گالری آتلیه کودک

دکور پری دریایی

ماکت کیک تولد جدید

لیماژ در صفحات اجتماعی :

Limage atelier

صفحه اصلی آتلیـه
اینستا اصلی

Limage newborn

صفحه عکاسی نوزاد
اینستا نوزاد

Limage outdoor

صفحه فضای باز لیماژ
اینستا باغ

Limage Wedding

صفحه عروس لیماژ
اینستا عروس

Limage aparat

کلیپ در آپارات لیماژ
آپارات کلیپ

Limage Telegram

گروه تلگرام لیماژ
گروه تلگرام