آتلیه کودک و بارداری لیماژ

آیا فیلم باربی برای کودکان مناسب است؟

فیلم باربی

خبر­های فیلم باربی این روز­ها در هر رسانه ه­ای درحال گسترش است و ممکن است شما نیز نام آن را شنیده باشید. این فیلم بر اساس اسباب­ بازی معروف و تاثیرگذار شرکت متل یعنی باربی تولید شده است.

با این فرض ممکن است برخی از خود سوال بکنند که یعنی این فیلم برای کودکان ساخته شده؟ چراکه باربی یک اسباب بازی برای کودکان است! در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخی روشنی به این ابهام بدهیم.

فیلم باربی با سر و صدای زیاد اکران شد!

باربی یک فیلم کمدی فانتری محصول ایالات متحده است که به تازگی در جهان اکران شده و اخبار آن نیز به­ شدت مورد توجه علاقه­ مندان دنیای فیلم و اسباب­ بازی قرار گرفته است.

خلاف لایو اکشن­ ها، فیلم­ ها و انیمیشن­ هایی که در سال­ های گذشته از باربی ساخته شده بود و چندان مورد توجه قرار نگرفت، باربی 2023 با تیم بازیگری قوی و داستانی عمیق توانسته خودش را خوب سر زبان­ها بیندازد و یک رقیب جدی برای فیلم هم ­اکرانی خود یعنی اوپن هایمر نولان باشد.

ایده ساخت این لایو اکشن در سال 2009 مطرح شد اما سال­ها طول کشید تا به یک محصول قابل مصرف تبدیل شود. باربی یک افتتاحیه قوی را پشت سر گذاشت و توانست فروش خوبی در امریکای شمالی به ­دست بیاورد.

درباره داستان فیلم باربی چه می دانیم؟

از آنجایی که این فیلم تنها در کشور­های خارجی اکران شده و کشور ما نیز از اکران چنین فیلم­ هایی در مقیاس جهانی پشتیبانی نمی­کند پس راهی برای تماشای آن نیست مگر اینکه تا زمان پخش صبر کنیم.

بر اساس شنیده­ ها، نظرات، خلاصه داستان و روایت افرادی که این لایو اکشن را تماشا کرده­ اند فیلم باربی با یک تم کمدی فانتزی جذاب شروع می­شود. باربی در باربی­لند زندگی می­کند و متوجه می­شود که یک باربی کامل نیست. او تصمیم می­گیرد به همراه دوست پسرش کن از باربی­ لند فرار کند به دنیای انسان­ها قدم بگذارد.

رفته ­رفته باربی و کن با این دنیا و ویژگی­ های خاص آن آشنا می­شوند و فیلم از ژانر کمدی فانتزی به یک کمدی سیاه تبدیل می­شود که واقعیت­ های جامعه را در یک قالب فانتزی به نمایش می­گذارد.

معرفی بازیگران فیلم باربی

یکی از دلایل موفقیت این فیلم و اینکه باربی بسیار بر سر زبان­ها افتاده استفاده از بازیگران مطرح هالیوود در آن است. نکته ه­ای که در فیلم­های قبلی یا لایو­ اکشن­ها کمتر به آن توجه می­شود.

مارگو رابی نقش اول فیلم یعنی باربی را بازی می­کند و نقش کن نیز به رایان گاسلینگ اعطا شده است. هر 2 آنها از بازیگران مطرح امریکایی هستند و فیلم ­های درخشانی در کارنامه خود دارند.

این کستینگ از ابتدا قرار بود قوی بسته شود. حتی مذاکراتی برای بازی گل گدوت در نقش باربی هم شده بود اما به ­دلیل زمان­بندی محدود این اتفاق محقق نشد.

حتی قرار بود سرشه رونان و تیموتی شالامی نیز نقش کوتاهی در این اثر داشته باشند اما هیچکدام به وقوع نپیوست. در نهایت باربی با تیم بازیگری پرشوری بسته شد و جان سینا نیز در این فیلم ایفای نقش کرد.

در شرایطی که باربی درحال اکران است این فیلم را چطور می­توان تماشا کرد؟

همانطور که گفتیم این فیلم در کشور­های خارجی محدودی درحال اکران است و ما در ایران دسترسی به تماشای آن نداریم. بر اساس خبر­های رسمی نسخه دیجیتال اثر حدود 2 ماه دیگر منتشر می­شود و تا آن زمان راهی برای تماشای آن نیست.

البته که نسخه­ های بی­کیفیت و دزدی از پرده سینما وجود دارد که اکثر مخاطبان به­ دلیل کیفیت بسیار پایین آن و خراب­ شدن لذت تماشای فیلم به ­سراغ تماشایش نمی­روند.

فیلم باربی

آیا برای باربی رده سنی خاصی مشخص شده است؟

همانطور که احتمالا می­دانید فیلم­ها و انیمیشن­های مختلف با رده­های سنتی متفاوتی تولید می­شوند. شورای نظارت بر روی این آثار در تمامی کشور­ها وجود دارد و آثار مختلف را بر اساس متر و معیار­ها خاصی دسته ­بندی می­کند.

حتی کشور­های مختلف نیز ممکن است متر و معیار­های متفاوت داشته باشند که در این شرایط بار دیگر برای تعیین رده­ سنی فیلم یا انیمیشن بازبینی خواهد و مطابق با استاندارد­های کیفی همان کشور رده ­بندی می­شود.

فیلم­ها و انیمیشن­ها بر اساس معیار­های خاصی مانند میزان فحاشی در آن داخل آنها، محتوای حساس برای سنین خاص، محتوای خشونت­ آمیز، محتوای جنسی، نمایش مواد مخدر و مواردی از این دست رده­بندی خواهند شد.

باربی نیز در این رده­ بندی نمره PG-13 را دریافت کرده که نشان می­دهد این فیلم برای کودکان زیر 13 سال مناسب نیست. دلیل آن هم محتوای سیاه و فحاشی در آن است.

در نهایت آیا این فیلم برای کودکان مناسب است؟

باربی فیلمی نیست که در داخل ایران اکران شود و پخش قانونی نخواهد داشت. مسلما سکانس­های مشکل­داری نیز در داخل است که ممکن است در ایران حذف شود.

با این حال باید این نکته را در نظر بگیرید که لایو اکشن باربی خلاف اسم و موضوع کودکانه­ اش اصلا برای کودکان ساخته نشده و برای آنها مناسب نیست.

این فیلم نگاهی به بحران­های هویتی در قالب فانتری دارد و تنها عروسک باربی را برای بیان حرفش وام گرفته است. پس نمی­توان این فیلم را به کودکان نمایش داد چرا که محتوایی آسیب­ زا برای آنها محسوب می­شود.

جمع ­بندی

فیلم باربی لایو اکشنی است که سال­ها ایده ساخت آن مطرح شده و سرانجام در سال 2023 امکان اکرانش فراهم آمده است. این فیلم تیم بازیگری فوق­ العاده ­ای دارد با داستان جدید و غیرکلیشه­ ای می­تواند مخاطب عام را جذب خود کند.

باربی یک عروسک فانتزی برای بچه­ ها بوده و به همین دلیل ممکن است افرادی فکر کنند که این فیلم نیز برای کودکان مناسب است. درحالی که چنین نیست و مفصل دلیل آن را در مقاله بررسی کردیم. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطالب پیشنهادی :

آتلیه کودک لیماژ ورودی نداشته و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 400,000 تومان میباشد.حداقل خرید عکاسی کودک مبلغ 1,200,000 تومان و حداقل خرید عکاسی بارداری و نوزاد مبلغ 2,000,000 تومان است.

حداقل خرید جهت عکاسی در فضای باز 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000 تومان میباشد.ورودی باغ ها با توجه به فضاسازی و امکانات آنها بین 400,000 تا 3,000,000 میلیون تومان است که  جداگانه به باغ دار پرداخت میشود

حداقل خرید جهت عکاسی در منزل 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز عکاسی در منزل 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000  تومان میباشد.هزینه آفیش  با توجه به فاصله منزل بین 500 تا 900 هزار تومان است

هزینه فیلم برداری و ساخت یک کلیپ 3 تا 5 دقیقه ای بدون عکاسی در فضای باز و منزل برابر 8,000,000 تومان است و 200,000  تومان هزینه آفیش منزل و باغ میباشد.

لطفا قبل از رزرو تایم عکاسی و قبل از حضور در آتلیه کودک لیماژ حتما راهنمای عکاسی در آتلیه را به صورت کامل مطالعه نمایید. راهنمای کامل عکاسی

عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل که از ترندهای روز عکاسی دنیاست، مدلی از عکاسی ست که دکور محور نبوده و بیشتر بر عناصر زندگی روزمره تکیه دارد، مانند مبلمان، فضای خانه یا عمارت و باغ و از این قبیل. امروزه با توجه به اینکه اغلب منازل شخصی در تهران کوچک بوده و فضای کافی برای این سبک عکسها را ندارد، باغ عمارتی بسیار شیک و جذاب برای شما در نظر گرفتیم که دارای لوکیشنهای متعدد با سبکهای مدرن، آرنوو، بوهو، آرابسک و ... است.

گالری ژورنال

ژورنال روند رشد

تهیه ژورنال یا آلبوم دیجیتال از گزینه هایی ست که هم بین خانواده ها بسیار محبوب است و ما همیشه به خانواده های گرامی پیشنهاد می کنیم به دو دلیل: یکی دوام و ماندگاری آن نسبت به عکسهای چاپی و دوم به دلیل شیک و شکیل تر بودن آن.

تخفیف 400 هزار تومانی

آیا میدانید با عضویت در باشگاه مشتریان آتلیه لیماژ پس از هر بار مراجعه و عکاسی امتیاز دریافت کرده و از تخفیف ویژه و بن عکاسی سالروز تولد برخوردار خواهید شد

مرا عضو کن

مراحل عضویت در باشگاه بسیار ساده است کافی است مراحل عضویت در آموزش را طی کنید و در پایان بن تخفیف ویژه یکماهه دریافت کنید و سپس تایم خود را رزرو کنید
کلیک کنید
آتلیه بارداری

لباس بارداری

برای راحتی و آسایش خانم های باردار، 20 دست پیراهن رایگان، 5 عدد بادی و شومیز و بلوز برای پوشیدن با شلوار جین در عکسهای اسپرت ، که از جذاب ترین مدلهای عکسهای بارداری هستند، در آتلیه موجود است. علاوه بر این، تعدادی لباس لوکس و توری و پفکی که استفاده از آنها هزینه جداگانه دارد نیز برای شما بصورت سفارشی و اوت کوتور طراحی و دوخته شده تا زیبایی این دوران خاص را دوچندان کند.

فستیوال لیماژ

همین الان تایم عکاسی رو تو آتلیه لیماژ رزرو کن و کوچولو رو تو مسابقه بهترین عکس لیماژ شرکت بده و جایزه نقدی دریافت کن.یا اگه دوست داری میتونی به بقیه رای بدی

لیماژ در صفحات اجتماعی :

Limage atelier

صفحه اصلی آتلیـه
اینستا اصلی

Limage newborn

صفحه عکاسی نوزاد
اینستا نوزاد

Limage outdoor

صفحه فضای باز لیماژ
اینستا باغ

Limage Wedding

صفحه عروس لیماژ
اینستا عروس

Limage aparat

کلیپ در آپارات لیماژ
آپارات کلیپ

Limage Telegram

گروه تلگرام لیماژ
گروه تلگرام