چطور کودک با اعتماد به نفس بالا تربیت کنیم

کودک با اعتماد به نفس بالا

اعتماد به نفس تاثیری حیاتی در آینده‌ کودکانمان دارد. کودک با اعتماد به نفس بالا ، خودش و توانایی‌هایش را باور دارد، به همین دلیل است که از تلاش برای تجربه‌های جدید پا پس نمی‌کشد. تربیت کودک با اعتماد به نفس بالا ، او را برای رویارویی با چالش‌های زندگی و عبور از سختی‌های آن آماده می‌کند. اما والدین برای رشد و تقویت این ویژگی در فرزندان خود چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟‌

تعریفی کوتاه از اعتماد به نفس

اعتماد به نفس واقعی را وقتی می‌بینیم که فرد توانسته خود را از چنبره‌ سوال «آیا من به قدر کافی خوب هستم؟» رها کند. اعتماد به نفس واقعی آنجایی خود را نشان می‌دهد که فرد غرق در انجام فعالیتی است. وقتی که مدام خود را قضاوت نمی‌کنیم و درگیر و سرگرم به کاری در لحظه‌ حال هستیم؛ در چنین مواقعی است که می‌توان گفت ما داریم با اعتماد به نفس بالایی زندگی خود را پیش می‌بریم.

در ادامه چند توصیه برای رشد و تقویت اعتماد به نفس در کودکان را بررسی می‌کنیم.

کودک با اعتماد به نفس بالا
  • به تلاش‌های کودکتان بها دهید فارغ از موفقیت یا شکست

 گاهی اوقات طی کردن مسیر و تلاش و کوشش در طول این مسیر، مهم‌تر از نتیجه‌ی نهایی است. تمجید موفقیت‌ها و دستاوردهای کودک بسیار مهم است؛ اما باید به خاطر داشته باشیم که با تحسین سعی و تلاش فرزندمان،، فارغ از نتیجه‌ای که قرار است حاصل آید، ویژگی‌هایی چون پشتکار و اهمیت مداومت در انجام کارها را به وی آموزش می‌دهیم. علاوه‌ بر این، به تدریج به کودکمان می‌آموزیم که از طی کردن مسیر و فراز و نشیب‌های آن لذت ببرد و انگیزه‌اش را، تنها و فقط، وابسته به نتیجه‌ی نهایی نداند.

  • برخی مسئولیت‌ها را به فرزندانتان بسپارید

با در نظر گرفتن بازه‌ی سنی و توانایی‌های کودک، می‌توانید برخی کارها را به او بسپارید. کارهایی ساده و معمولی مثل جمع کردن اسباب بازی‌ها از روی زمین، کمک به شستن میوه‌ها یا مرتب کردن کمد لباس‌ها. علاوه‌بر تقویت حس مسئولیت‌‌پذیری، کودکمان احساس باارزش ‌بودن خواهد کرد که در رشد اعتماد به نفس او بسیار تاثیرگذار است.

  • بگذارید مشکلات را خودشان حل کنند

البته که در بسیاری از موارد والدین باید پا پیش گذارند و در حل مشکلات به فرزندشان کمک کنند، اما تشویق آنها به مستقل بودن و تلاش برای یافتن راه‌حل با تکیه بر توانایی‌های خودشان، به تقویت اعتماد به نفس آنها و مواجهه با چالش‌های زندگی کمک می‌کند.

  • فرزندتان را به کنجکاو بودن تشویق کنید

سوال‌های بی‌وقفه و بی‌پایان کودکان معمولا از گلایه‌های والدین است. هرچند هر پدر و مادری از داشتن فرزندی کنجکاو ذوق‌‌زده می‌شود. کنجکاوی به معنای آمادگی کودک برای یادگیری است. با تقویت کنجکاوی در فرزندمان، او را فردی ماجراجو و آماده‌ی مواجهه با ریسک بار می‌آوریم. کودکمان انگیزه‌ی بیشتری برای پرسیدن سوال خواهد داشت و بیشتر ترغیب می‌شود که به دنبال نادانسته‌ها و ناشناخته‌ها برود. حتی اگر جواب سوال‌های او را می‌دانیم، بهتر است تنها نقش یاری‌دهنده یا تسهیل‌کننده‌ی مسائل را برایش ایفا کنیم و او را تشویق کنیم تا خودش به دنبال جواب برای سوال‌هایش باشد.

  • نظر کودکتان را جویا شوید

وقتی از فرزندمان می‌خواهیم که نظرش را در مورد مسائل کوچک و بزرگی که در طول روز پیش می‌آیند با ما در میان بگذارد، درست مثل سپردن مسئولیت به او، حس باارزش بودن می‌کند. هنگامی‌که  دیدگاه کودکمان را جویا می‌شویم، کم‌کم او را عادت می‌دهیم که افکارش در مورد مسائل مختلف را بیان کند. با پرسیدن دیدگاه‌های او و تشویقش به بیان آنها، به فرزندمان نشان می‌دهیم که برای نظرش احترام قائلیم و به تدریج او را به سمتی سوق می‌دهیم که خودش نیز همواره خود را فردی مورد احترام بیابد.

  • به کودکتان اجازه دهید تا خودش تصمیم بگیرد

والدین باید به فرزندشان در تصمیم گرفتن کمک کنند. اما بهتر است گاهی تصمیم نهایی را به خود او واگذارند. مثلا می‌توانید انتخاب‌های مختلفی که پیش روی او هستند را با همدیگر بررسی کنید، به او کمک کنید تا بتواند به نتایج انتخاب‌هایش فکر کند اما در نهایت با سپردن انتخاب نهایی به خودش، مستقل‌بودن را در او رشد دهید. تقویت استقلال فکری و عملی به رشد مهارت‌های کودکمان از جمله اعتماد به نفس بسیار کمک خواهد کرد.

  • به علایق فرزندتان اهمیت دهید

برای کودکان نظر والدین درباره‌ی کاری که انجام می‌دهند حیاتی و تعیین‌کننده است. تلاش کنید به علایق آنها واکنش مثبتی نشان دهید، تشویقشان کنید تا بیشتر و پیگیرتر به موضوعاتی که از نظرشان جذاب است بپردازند. نقش حمایتگری مطمئن را برای او داشته باشید تا با اعتماد به نفس بیشتری به علایقش بپردازد.

  • اجازه دهید فرزندتان اشتباه کند

اشتباه کردن همواره بخشی از فرآیند یادگیری است. مهم اینست که چطور با این اشتباهات مواجه می‌شویم. اشتباه کردن را برای فرزندتان تبدیل به مسئله‌ای خطیر و بازگشت‌ناپذیر نکنید، به آنها کمک کنید تا از لغزش‌ها بیاموزند. اشتباه کردن را چون پله‌های نردبان در نظر بگیرید برای رسیدن به جایگاهی بهتر. این نوع برخود با اشتباهات، اهمیت مداومت و تلاش زیاد را نیز به کودکتان می‌آموزد.

  • فرزندتان را به انجام فعالیت‌های جدید تشویق کنید

با ترغیب کودکمان به انجام کاری جدید، همچون شناکردن یا تهیه‌ی وسایل پیک‌نیک یا ور رفتن با کامپیوتر، روحیه‌ی ماجراجویی و ریسک کردن را می‌توانیم در وی تقویت کنیم. سعی کنیم یادگیری مهارت‌های تازه را برایش جذاب و هیجان‌انگیز جلوه دهیم. از طرف دیگر باید به فرزندمان بیاموزیم که در یادگیری و به سرانجام رساندن هر کاری درجه‌ای از کسلی و ملال نیز هست. تشویق فرزندمان به آزمودن فعالیتی جدید، به او کمک خواهد کرد تا بهتر بتواند علایق خود را بیابد، مهارت‌های لازم را رشد دهد و در مورد آینده‌ی خود تصمیم بگیرد.

در پایان باید به یاد داشته باشیم که فرزند ما بیش از هر چیز به عشق، محبت و حمایت از سوی ما نیاز دارد. برای رشد و تقویت هر مهارتی در فرزندمان، سعی کنیم همراه و حمایتگرش باشیم تا کودک با اعتماد به نفس بالا تربیت کنیم.

مطالب پیشنهادی :

آتلیه کودک لیماژ ورودی نداشته و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 400,000 تومان میباشد.حداقل خرید عکاسی کودک مبلغ 1,200,000 تومان و حداقل خرید عکاسی بارداری و نوزاد مبلغ 2,000,000 تومان است.

حداقل خرید جهت عکاسی در فضای باز 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000 تومان میباشد.ورودی باغ ها با توجه به فضاسازی و امکانات آنها بین 400,000 تا 3,000,000 میلیون تومان است که  جداگانه به باغ دار پرداخت میشود

حداقل خرید جهت عکاسی در منزل 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز عکاسی در منزل 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000  تومان میباشد.هزینه آفیش  با توجه به فاصله منزل بین 500 تا 900 هزار تومان است

هزینه فیلم برداری و ساخت یک کلیپ 3 تا 5 دقیقه ای بدون عکاسی در فضای باز و منزل برابر 8,000,000 تومان است و 200,000  تومان هزینه آفیش منزل و باغ میباشد.

لطفا قبل از رزرو تایم عکاسی و قبل از حضور در آتلیه کودک لیماژ حتما راهنمای عکاسی در آتلیه را به صورت کامل مطالعه نمایید. راهنمای کامل عکاسی

عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل که از ترندهای روز عکاسی دنیاست، مدلی از عکاسی ست که دکور محور نبوده و بیشتر بر عناصر زندگی روزمره تکیه دارد، مانند مبلمان، فضای خانه یا عمارت و باغ و از این قبیل. امروزه با توجه به اینکه اغلب منازل شخصی در تهران کوچک بوده و فضای کافی برای این سبک عکسها را ندارد، باغ عمارتی بسیار شیک و جذاب برای شما در نظر گرفتیم که دارای لوکیشنهای متعدد با سبکهای مدرن، آرنوو، بوهو، آرابسک و ... است.

گالری ژورنال

ژورنال روند رشد

تهیه ژورنال یا آلبوم دیجیتال از گزینه هایی ست که هم بین خانواده ها بسیار محبوب است و ما همیشه به خانواده های گرامی پیشنهاد می کنیم به دو دلیل: یکی دوام و ماندگاری آن نسبت به عکسهای چاپی و دوم به دلیل شیک و شکیل تر بودن آن.

تخفیف 400 هزار تومانی

آیا میدانید با عضویت در باشگاه مشتریان آتلیه لیماژ پس از هر بار مراجعه و عکاسی امتیاز دریافت کرده و از تخفیف ویژه و بن عکاسی سالروز تولد برخوردار خواهید شد

مرا عضو کن

مراحل عضویت در باشگاه بسیار ساده است کافی است مراحل عضویت در آموزش را طی کنید و در پایان بن تخفیف ویژه یکماهه دریافت کنید و سپس تایم خود را رزرو کنید
کلیک کنید
آتلیه بارداری

لباس بارداری

برای راحتی و آسایش خانم های باردار، 20 دست پیراهن رایگان، 5 عدد بادی و شومیز و بلوز برای پوشیدن با شلوار جین در عکسهای اسپرت ، که از جذاب ترین مدلهای عکسهای بارداری هستند، در آتلیه موجود است. علاوه بر این، تعدادی لباس لوکس و توری و پفکی که استفاده از آنها هزینه جداگانه دارد نیز برای شما بصورت سفارشی و اوت کوتور طراحی و دوخته شده تا زیبایی این دوران خاص را دوچندان کند.

فستیوال لیماژ

همین الان تایم عکاسی رو تو آتلیه لیماژ رزرو کن و کوچولو رو تو مسابقه بهترین عکس لیماژ شرکت بده و جایزه نقدی دریافت کن.یا اگه دوست داری میتونی به بقیه رای بدی

لیماژ در صفحات اجتماعی :

Limage atelier

صفحه اصلی آتلیـه
اینستا اصلی

Limage newborn

صفحه عکاسی نوزاد
اینستا نوزاد

Limage outdoor

صفحه فضای باز لیماژ
اینستا باغ

Limage Wedding

صفحه عروس لیماژ
اینستا عروس

Limage aparat

کلیپ در آپارات لیماژ
آپارات کلیپ

Limage Telegram

گروه تلگرام لیماژ
گروه تلگرام