آتلیه کودک و بارداری لیماژ

چگونه کودکان را با روز اول مدرسه آشنا کنیم

گالری عکاسی کودک

روز اول مدرسه

روز اول مدرسه از جمله مهم‌ترین تجربه‌هایی است که خاطره آن در ذهن همه انسان‌ها ثبت می‌شود. به همین دلیل والدین حق دارند که دغدغه این روز را برای کودکان خود کاهش دهند و به‌دنبال راهکارهایی باشند که از طریق آنها بتوانند استرس فرزندشان را کم کنند.

باید بگوییم که در این راستا راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و تشریح تک‌تک آنها بپردازیم. پس درصورتی‌که شما هم جزء پدر و مادرهایی هستید که می‌خواهند سختی‌های این روز را برای کودک خود کم کنند، تا آخر مطلب همراه ما باشید.

چرا روز اول مدرسه برای کودکان استرس‌آور است؟

رفتن به مدرسه یک تجربه کاملا جدید است که در یک محیط ناآشنا رخ می‌دهد. کودکان با رفتن به مدرسه، با موج عظیمی از سایر بچه‌های هم سن‌وسال خود، والدین آنها، معلم‌ها و سایر کارمندان روبه‌رو می‌شوند. به همین علت جای تعجب ندارد که در چنین محیط غریبی، کودک احساس معذب‌بودن کند و دچار استرس شود.

البته قبول داریم که کارمندان مدرسه و سایر والدین به‌دلیل آگاهی از این موضوع، می‌توانند رفتار حمایت‌گرانه‌ای را از خود بروز دهند، اما باید گفت که نحوه برخورد آنها نمی‌تواند برای مدیریت استرس کودکان کافی باشد.

علت این موضوع ارتباط مستقیمی با خصوصیت مشترک همه انسان‌ها دارد. در واقع فرقی نمی‌کند که کودکان باشند یا بزرگسالان، چیزی که اهمیت دارد این است که بشر همواره از موضوعی که هیچ تجربه‌ای در رابطه با آن کسب نکرده، می‌ترسد و از آن دوری می‌کند.

پس بهترین کار این است که برای آشناشدن بهتر کودکان با محیط مدرسه، اقداماتی صورت بگیرد. به این ترتیب بچه‌ها فرصت این را دارند تا تجربه کمی از محیط پیرامون خود کسب کرده و برای روزهایی که قرار است در آنجا بگذرانند، پیش‌زمینه ذهنی به‌دست بیاورند.

معرفی بهترین راهکارها برای کاهش استرس روز اول مدرسه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بهترین کار برای مقابله با این مسئله، آشناشدن کودکان با محیط مدرسه است. پس دقت داشته باشید که تمام راهکارهایی که در ادامه آورده‌ایم، در چارچوب گفته‌شده محدود می‌شوند. البته برخی از آنها مربوط به سبک زندگی هستند که همه آنها را توضیح داده‌ایم.

به کودک خود، فعالیت‌های مستقلانه را آموزش دهید!

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث آزاردیدن کودکان در روز اول مدرسه می‌شود، وابستگی آنها به پدر و مادر است. در واقع آنها این حس را دارند که دور از والدین خود، ممکن است خطرات زیادی تهدیدشان کند.

به همین دلیل همزمان با بزرگ‌شدن فرزاندانتان، رفتارهای مستقلانه را به آنها آموزش دهید. به این صورت که بگذارید خرید کردن از فروشگاه را به‌تنهایی انجام دهند.

اجازه دهید که ساعاتی را دور از شما سپری کنند یا تصمیم‌های مستقلانه‌ای برای خرید لباس و وسایل مورد نیاز خود بگیرند. در واقع به این ترتیب است که بچه‌ها می‌توانند در روزهای اول مدرسه، با دغدغه‌های دوری و جدایی از والدین، کنار بیایند.

حمایت خود را به فرزندتان نشان دهید!

یکی دیگر از اقداماتی که باعث می‌شود چالش‌های استرس‌زای روز اول مدرسه برای کودکان ساده‌تر شود، حمایت و توجه والدین به آنها است.

در واقع صحبت ما این است که به فرزند خود اجازه دهید تا احساس ضعف و استرسی که دارد را پیش شما بروز دهد. بعد از آن با حمایت از او، این اطمینان خاطر را درونش به‌وجود بیاورید که همیشه برای مراقبت از او حاضر هستید.

ساعت خواب کودک‌تان را تنظیم کنید!

با شروع مدرسه، یکی از عادت‌هایی که باید در سبک زندگی کودکان نهادینه شود، تنظیم‌شدن ساعت خواب است. اما با توجه به اینکه خوابیدن به‌موقع و زود بیدارشدن یک تصمیم مستقلانه نیست و نیاز به آماده‌شدن شرایط محیطی دارد، پیشنهاد می‌کنیم که سبک زندگی خود را برای آموزش‌دادن به کودک‌تان تغییر دهید.

علت این است که اگر فرزندان بتوانند در یک محیط آرام بخوابند و همزمان با والدین خود بیدار شوند، فرصت بیشتری برای منظم‌شدن پیدا می‌کنند. توجه داشته باشید که اگر تصمیم‌گیری‌هایتان را صرفا به کودکان خود محدود کنید، متاسفانه با نافرمانی و لجبازی از جانب آنها مواجه خواهید شد.

کودک خود را با محیط مدرسه آشنا کنید!

روش‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید ذهنیت فرزند خود را برای روز اول مدرسه آماده کنید. یکی از این راهکارها، تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های کودکی است که در مورد مدرسه هستند.

البته ذکر این نکته لازم است که فرزند شما قرار نیست در مدارس خارج از کشور تحصیل کند. پس این موضوع را در نظر داشته باشید که با نشان‌دادن محیط مدارس داخل کشور، بیشتر می‌توانید شرایطی که قرار است تجربه کند را برای او شبیه‌سازی کنید.

از طرف دیگر شما به‌عنوان والدین، این اجازه را از سمت مدیریت دارید که قبل از شروع مدارس، برای ساعاتی محدود کودک را به مدرسه ببرید تا در یک محیط واقعی با شرایط آشنا شود.

ساعاتی را برای توضیح‌دادن به کودک خود اختصاص دهید!

بزرگ‌ترین ویژگی همه کودکان این است که در سن پایین به حرف‌های والدین خود گوش می‌کنند. ازاین‌رو برای از بین‌بردن استرس روز اول مدرسه، بهتر است تا ساعاتی را برای گفتگو با فرزند خود اختصاص دهید.

به او توضیح دهید که چرا باید به مدرسه برود؟ رفتن به مدرسه چه سودی برای او دارد؟ چرا در یک جامعه مدرن انسان‌ها تصمیم به یادگیری و کسب تحصیل می‌گیرند؟

باید بگوییم که توضیح‌دادن به کودکان و توجیه‌کردن اینکه چرا باید برخی تغییرات در زندگی آنها ایجاد شود، کمک زیادی به پذیرش چالش‌های جدید توسط آنها می‌کند. پس این موضوع را از کودک خود دریغ نکنید.

توصیه‌هایی که در روز اول مدرسه باید آنها را رعایت کنید!

در کنار نکاتی که بیان کردیم، دقت کنید که یک سری دستورالعمل دیگر نیز هستند که رعایت آنها، می‌تواند استرس و فشار این روز را برای کودکان کاهش دهد. مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • وسایل مدرسه را از شب قبل آماده کنید.
  • حتما یک ساعت زودتر بیدار شوید تا بچه دچار استرس دیرکردن نشود.
  • اجازه دهید تا کودک‌تان، صبحانه را کامل و با حوصله میل کند.
  • قبل از بیرون‌رفتن از خانه، حتما او را دستشویی ببرید.

جمع‌بندی

روز اول مدرسه چالش‌های زیادی را برای کودکان و والدین آنها به‌همراه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای کاهش استرس این روز، اقداماتی نظیر صحبت‌کردن با کودک، آموزش رفتارهای مستقلانه به او و آشناکردن بچه با محیط مدرسه از سوی پدر و مادر صورت بگیرد.

مطالب پیشنهادی :

آتلیه کودک لیماژ ورودی نداشته و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 400,000 تومان میباشد.حداقل خرید عکاسی کودک مبلغ 1,200,000 تومان و حداقل خرید عکاسی بارداری و نوزاد مبلغ 2,000,000 تومان است.

حداقل خرید جهت عکاسی در فضای باز 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000 تومان میباشد.ورودی باغ ها با توجه به فضاسازی و امکانات آنها بین 400,000 تا 3,000,000 میلیون تومان است که  جداگانه به باغ دار پرداخت میشود

حداقل خرید جهت عکاسی در منزل 3,000,000 تومان و کوچکترین سایز عکاسی در منزل 16×21 سانتیمتر و قیمت آن 500,000  تومان میباشد.هزینه آفیش  با توجه به فاصله منزل بین 500 تا 900 هزار تومان است

هزینه فیلم برداری و ساخت یک کلیپ 3 تا 5 دقیقه ای بدون عکاسی در فضای باز و منزل برابر 8,000,000 تومان است و 200,000  تومان هزینه آفیش منزل و باغ میباشد.

لطفا قبل از رزرو تایم عکاسی و قبل از حضور در آتلیه کودک لیماژ حتما راهنمای عکاسی در آتلیه را به صورت کامل مطالعه نمایید. راهنمای کامل عکاسی

عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل که از ترندهای روز عکاسی دنیاست، مدلی از عکاسی ست که دکور محور نبوده و بیشتر بر عناصر زندگی روزمره تکیه دارد، مانند مبلمان، فضای خانه یا عمارت و باغ و از این قبیل. امروزه با توجه به اینکه اغلب منازل شخصی در تهران کوچک بوده و فضای کافی برای این سبک عکسها را ندارد، باغ عمارتی بسیار شیک و جذاب برای شما در نظر گرفتیم که دارای لوکیشنهای متعدد با سبکهای مدرن، آرنوو، بوهو، آرابسک و ... است.

گالری ژورنال

ژورنال روند رشد

تهیه ژورنال یا آلبوم دیجیتال از گزینه هایی ست که هم بین خانواده ها بسیار محبوب است و ما همیشه به خانواده های گرامی پیشنهاد می کنیم به دو دلیل: یکی دوام و ماندگاری آن نسبت به عکسهای چاپی و دوم به دلیل شیک و شکیل تر بودن آن.

تخفیف 400 هزار تومانی

آیا میدانید با عضویت در باشگاه مشتریان آتلیه لیماژ پس از هر بار مراجعه و عکاسی امتیاز دریافت کرده و از تخفیف ویژه و بن عکاسی سالروز تولد برخوردار خواهید شد

مرا عضو کن

مراحل عضویت در باشگاه بسیار ساده است کافی است مراحل عضویت در آموزش را طی کنید و در پایان بن تخفیف ویژه یکماهه دریافت کنید و سپس تایم خود را رزرو کنید
کلیک کنید
آتلیه بارداری

لباس بارداری

برای راحتی و آسایش خانم های باردار، 20 دست پیراهن رایگان، 5 عدد بادی و شومیز و بلوز برای پوشیدن با شلوار جین در عکسهای اسپرت ، که از جذاب ترین مدلهای عکسهای بارداری هستند، در آتلیه موجود است. علاوه بر این، تعدادی لباس لوکس و توری و پفکی که استفاده از آنها هزینه جداگانه دارد نیز برای شما بصورت سفارشی و اوت کوتور طراحی و دوخته شده تا زیبایی این دوران خاص را دوچندان کند.

فستیوال لیماژ

همین الان تایم عکاسی رو تو آتلیه لیماژ رزرو کن و کوچولو رو تو مسابقه بهترین عکس لیماژ شرکت بده و جایزه نقدی دریافت کن.یا اگه دوست داری میتونی به بقیه رای بدی

لیماژ در صفحات اجتماعی :

Limage atelier

صفحه اصلی آتلیـه
اینستا اصلی

Limage newborn

صفحه عکاسی نوزاد
اینستا نوزاد

Limage outdoor

صفحه فضای باز لیماژ
اینستا باغ

Limage Wedding

صفحه عروس لیماژ
اینستا عروس

Limage aparat

کلیپ در آپارات لیماژ
آپارات کلیپ

Limage Telegram

گروه تلگرام لیماژ
گروه تلگرام